Wybuch gazu na stacji kolejowej

W sierpniu 2016 r. na terenie stacji kolejowej w woj. warmińsko-mazurskim doszło do zbiorowego wypadku przy pracy podczas obsługi instalacji służącej do przeładunku gazu. Poszkodowane – poparzone w wyniku wybuchu i zapalenia się chmury gazu zostały trzy osoby. Inspektor Państwowej Inspekcji Pracy, który badał zdarzenie, stwierdził, że jedną z przyczyn wypadku mogło być użycie, do odprowadzania gazu z instalacji, rury z tworzywa sztucznego (PVC), która przyczyniła się do powstania ładunku elektrostatycznego, a w konsekwencji do wybuchu.

Okoliczności wypadku Do wypadku doszło na terenie terminalu przeładunkowego zlokalizowanego pomiędzy peronami kolejowymi. Praca w dniu zdarzenia przebiegała normalnie. W ciągu dnia pracownicy przepompowywali gaz propan-butan z wagonów rosyjskich do cystern samochodowych oraz wagonowych. Praca polegała na tym, że podłączano od góry węże do wagonu rosyjskiego (3 sztuki: 2 od fazy ciekłej i 1 od gazowej), następnie od dołu podłączano węże do wagonu polskiego (2 sztuki: 1 od fazy ciekłej i 1 od gazowej). Po podłączeniu pracownicy otwierali zawory, żeby sprawdzić czy słychać syczenie gazu. Jak nic nie było słychać, połączenie zostało dobrze wykonane. Wtedy otwierane były wszystkie zawory, uruchamiano sprężarkę i zaczynało się przepompowywanie gazu do polskich wagonów. Trwało to około 3-4 godziny. Po zakończeniu wyłączano sprężarkę, odłączano węże, a wagon był przeciągany na wagę. Na koniec zmiany, gdy sprężarka nie była już używana, odbywało się odgazowanie separatora. W dniu zdarzenia postąpiono tak samo – około godziny 22:00, po zakończeniu przeładunku, jeden z pracowników...

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Wyślij SMS o treści TC.ARTPRO pod numer

91058

Zdobądź bezterminowy dostęp do artykułu z Bazy Wiedzy

Możesz przeczytać jeden artykuł
– ten który obecnie czytasz lub inny, wybrany przez Ciebie!

Możesz korzystać z artykułu na komputerze,
na tablecie, w telefonie

Koszt SMS'a to 10 zł netto (12,30 zł brutto)

Wprowadź kod otrzymany SMS'em:

Wyrażam zgodę na spełnienie świadczenia - dostarczenie treści cyfrowych nie zapisanych na nośniku materialnym - przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i przyjmuję do wiadomości, że tracę prawo do odstąpienia od umowy.

Właścicielem serwisu jest ELAMED Sp. z o.o. Sp.k., al. Roździeńskiego 188 c, 40-203 Katowice
Dział Obsługi Klienta: tel. 32 788 51 28, e-mail: dok@elamed.pl

Usługę Premium SMS obsługuje Smartpay, grupa Mobiltek. Usługa dostępna dla T-mobile, Plus GSM, Orange, Play.

Zgłoszenie reklamacji: reklamacje@mobiltek.pl

Regulamin usługi Baza Wiedzy | Regulamin ŚUDE | Regulamin smartpay
W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij