Odlewnia Volkswagen Poznań uzyskała zlecenie na produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy podłogowej MEB do budowy samochodów elektrycznych.

  • Jedna z największych odlewni aluminium w Europie
  • Niedługo zacznie produkcję odlewów do samochodów elektrycznych
  • Ponad 97 procent wszystkich głowic cylindrów powstaje w ekologicznej technologii anorganik

Odlewnia Volkswagen Poznań – jedna z największych odlewni aluminium w Europie i zarazem trzecia największa  w Koncernie Volkswagen AG obchodzi jubileusz 20 lecia.  To właśnie z Poznania do fabryk na całym świecie wyjeżdżają części do  samochodów niemal wszystkich marek wchodzących w skład koncernu. W ostatnich tygodniach zakład uzyskał  zlecenie na produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy podłogowej MEB do budowy samochodów elektrycznych.

- 20 lat historii Odlewni Poznań pokazuje, jak w krótkim czasie mała, kilkuosobowa firma przeobraziła się w jedną z największych odlewni aluminium w Europie oraz jednego z największych dostawców obudów przekładni kierowniczych – wspomina Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań.

Nowoczesne hale produkcyjne liczą 50 tysięcy metrów kwadratowych, a na 17 wydziałach pracuje ponad 1200 osób, z czego blisko 900 bezpośrednio przy produkcji. Dzienny wolumen wytwarzania to 264 tony. Każdego dnia 32 TIR-y przywożą do odlewni aluminium i inne surowce lub zabierają wyroby, które wysyłane są do fabryk komponentów w Europie oraz między innymi do RPA, Chin czy Indii.

Głównym produktem odlewni są obudowy przekładni kierowniczych i głowice cylindrowe.  Zakład uzyskał  też zlecenie na produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy podłogowej MEB do budowy samochodów elektrycznych.

- To dla nas bardzo ważne, że będziemy uczestniczyć w projekcie dotyczącym budowy pojazdów elektrycznych. Staramy się też o kolejne zlecenia. Chodzi m.in. o głowice cylindrów dla nowoczesnych silników benzynowych EVO Volkswagena, silników o pojemności 1,0 i 1,5 litra.  Jeśli uda nam się zdobyć te zamówienia, wówczas zainwestujemy głównie w park maszynowy – mówi dr. Thomas Kreuzinger – Janik, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań.

Do tej pory w Odlewni Volkswagen Poznań zainwestowano 370 milionów euro, a to nie koniec. Zakład uzyskał już zgodę na kolejne inwestycje o wartości średnio 20 milionów euro rocznie, przez okres kolejnych pięciu lat.

Ubiegły rok Odlewnia zakończyła wynikiem 4,47 miliona wyprodukowanych odlewów, czyli o 26 procent więcej niż w roku 2015, zużywając tym samym ponad 30 tysięcy ton aluminium.